Hotel Estera**** , Kraków,
Prawa i obowiązki Gości hotelowych – Sprawdź, co musisz wiedzieć przed rezerwacją
Prawa i obowiązki Gości hotelowych – Sprawdź, co musisz wiedzieć przed rezerwacją
21 lis 2024
22 lis 2024

Prawa i obowiązki Gości hotelowych – Sprawdź, co musisz wiedzieć przed rezerwacją

08 października 2024

Pobyt w hotelu wiąże się z określonymi prawami i obowiązkami, które muszą być przestrzegane przez Gości. Zagwarantuje to komfortowy pobyt w miłej i przyjaznej atmosferze. Przed przybyciem do obiektu warto zapoznać się z jego regulaminem, aby uniknąć wszelkich kwestii spornych. Jednak Goście mają także swoje prawa. Wskazane jest zatem, aby wiedzieć, czego możemy oczekiwać od hotelu oraz do czego jesteśmy zobowiązani.

Jakie są prawa Gości hotelowych?

Prawa gości hotelowych zostały uregulowane przez przepisy kodeksu cywilnego oraz szczegółowe zapisy branżowe. Dotyczą one przede wszystkim:

Prawo do potwierdzenia rezerwacji

Każdy Gość ma prawo do otrzymania stosownego potwierdzenia rezerwacji pokoju i to niezależnie od formy jej dokonania (online, telefonicznie czy osobiście). Dokument powinien zawierać dane dotyczące pobytu, ceny, dodatkowych usług, jak również warunków rezygnacji.

 Prawo do anulowania rezerwacji 

Goście mają prawo odwołać rezerwację zgodnie z regulaminem hotelu

Prawo do otrzymania pokoju w określonym standardzie

Goście mają prawo oczekiwać świadczenia usług zgodnie z opisem oraz standardami, które zostały zadeklarowane przez hotel, np. na stronie internetowej. Dodatkowo wszystkie urządzenia mają działać prawidłowo. 

Prawa do prywatności 

Obsługa hotelowa ma obowiązek uszanować prywatność wszystkich Gości, stąd też nie może wchodzić do pokoju bez uzyskania zgody. Wyjątek stanowią względy bezpieczeństwa.

Prawo do bezpieczeństwa 

Obiekt zobowiązany jest do zapewnienia bezpieczeństwa wszystkim Gościom. Mowa tutaj zarówno o kwestiach ochrony zdrowia (przestrzeganie zasad sanitarnych, czystość pokoi), jak i mienia (np. wyposażenie pokoi w sejf). Jeżeli obiekt zaniedbał swoje obowiązki związane z bezpieczeństwem, wówczas będzie ponosił odpowiedzialność.

Prawo do rzetelnej informacji o kosztach

Hotel musi przejrzyście określić koszty związane z pobytem, w tym wszelkie dodatkowe opłaty np. za korzystanie z internetu. 

Prawo do zmiany pokoju 

W sytuacji wystąpienia problemów np. awaria, Gość ma prawo do zmiany pokoju. Obsługa musi dołożyć wszelkich starań, aby spełnić oczekiwania, zwłaszcza jeżeli wina leży po ich stronie.

Jakie są obowiązki Gości dotyczące rezerwacji pokoju hotelowego i pobytu w hotelu?

Goście hotelowi mają swoje prawa, ale również i obowiązki. Kluczowe jest, aby pobyt przebiegał zgodnie z regulaminem obiektu. Istotne jest zatem zapoznanie się ze wszystkimi punktami, które najczęściej dotyczą korzystania z pokoju, części wspólnych hotelu, ciszy nocnej, godzin zameldowania i wymeldowania, jak również zachowań mogących wpłynąć na komfort innych Gości. Jednym z podstawowych obowiązków jest meldunek i terminowe opuszczenie pokoju. Każda osoba zobowiązana jest do okazania dowodu tożsamości w celu rejestracji zgodnie z obowiązującymi przepisami. Dodatkowo Gość musi opuścić pokój w ustalonym terminie i godzinie wymeldowania

Następnym obowiązkiem jest zapłata za usługę. Opłata za pobyt musi być uiszczona terminowo. Co ważne, obiekt może doliczyć koszty związane z korzystaniem z dodatkowych usług.

Kluczowym aspektem jest również poinformowanie o anulowaniu rezerwacji w wyznaczonym terminie. W przeciwnym wypadku obiekt może naliczyć opłaty związane z odwołaniem pobytu. Kluczowe jest także, aby wszyscy Goście przestrzegali zasad bezpieczeństwa. Mowa tutaj o stosowaniu się do przepisów przeciwpożarowych i ewakuacyjnych. 

Każdy Gość musi dbać o czystość pokoju oraz części wspólnej hotelu. Co ważne, powinien zachowywać się w taki sposób, aby nie naruszać komfortu i prywatności innych. Wszelkie szkody w pokoju powinny być niezwłocznie zgłaszane obsłudze, gdyż zaniechanie tego obowiązku może skutkować dodatkową odpowiedzialnością finansową.

Dodatkowo zobowiązany jest do uszanowania godzin ciszy nocnej, aby nie zakłócać spokoju. 

Jakie obowiązki wobec Gościa ma hotel?

Hotele również mają swoje obowiązki wobec Gości. Mowa tutaj przede wszystkim o:

Obowiązku zapewnienia pokoju zgodnie z rezerwacją

Hotel ma obowiązek przydzielenia pokoju zarezerwowanego przez Gościa, zgodnie z ustalonymi warunkami. 

Obowiązku przestrzegania standardów czystości i higieny

Każdy obiekt zobowiązany jest do zagwarantowania czystości w pokojach hotelowych i częściach wspólnych.

Obowiązku zapewnienia bezpieczeństwa Gościom

Hotele zobowiązane są do dbałości o bezpieczeństwo swoich Gości zarówno w zakresie zdrowia, jak i mienia. 

Obowiązku ochrony danych osobowych 

Obsługa hotelowa zobowiązana jest chronić dane osobowe swoich Gości, natomiast przetwarzanie musi odbyć się zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. 

Obowiązku zapewnienia jakości usług 

Hotel musi świadczyć usługi na poziomie, które odpowiadają obiecanym standardom. Dotyczy to zarówno pokoi, jak i innych usług, np. strefy relaksu.

Obowiązku przestrzegania zasad umowy 

Obiekt zobowiązany jest do przestrzegania warunków umowy zawartej z Gościem. Zapisy obejmują zazwyczaj koszty, dostęp do dodatkowych usług bądź czas trwania pobytu.  

Co grozi Gościom hotelowym za niestosowanie się do obowiązujących regulaminów?

Naruszenie regulaminu będzie skutkowało określonymi konsekwencjami. Mowa tutaj przede wszystkim o odpowiedzialności materialnej, która zostanie zastosowana w przypadku, gdy:

  • Gość dopuści się szkody lub zniszczenia mienia hotelowego;
  • osoby zaproszone na teren obiektu przez Gościa hotelowego (w tym również te, które nie były zgłoszone w recepcji) dokonają szkody lub zniszczenia mienia;
  • szkody lub zniszczenia powstały w wyniku działania dzieci, wówczas odpowiedzialność ponoszą opiekunowie prawni.

Dodatkowo właściciel hotelu ma prawo obciążyć finansowo Gościa za wszelkie wyrządzone szkody i/lub kradzieże mienia. Co ważne, w przypadku naruszenia regulaminu oraz niestosowanie się do upomnień/zaleceń obsługi, wówczas hotel ma prawo odmówić dalszego świadczenia usług. W takim przypadku Gość zobowiązany jest do natychmiastowego uregulowania wszelkich należności oraz opuszczenia obiektu. Warto mieć na uwadze, że takiej osobie nie przysługuje prawo do zwrotu kwoty zapłaconej za pobyt.

Dlaczego należy stosować się do regulaminów w hotelu?

Stosowanie się do wszystkich praw i obowiązków podczas pobytu w hotelu będzie miało istotne znaczenie dla pozytywnych doświadczeń czy zapewnienia komfortu sobie i innym Gościom. Hotel to miejsce kojarzone z wypoczynkiem i relaksem, stąd też pobyt w obiekcie powinien opierać się na wzajemnym szacunku, współpracy oraz przestrzeganiu określonych zasad. Wpływa to na jakość pobytu oraz pozwala uniknąć wszelkich nieporozumień. Przestrzeganie godzin ciszy nocnej, unikanie gwałtownych zachowań czy właściwe korzystanie z przestrzeni wspólnej umożliwi wszystkim Gościom komfortowy wypoczynek i czerpanie przyjemności z pobytu. 

Każda osoba stosująca się do norm społecznych oraz zasad panujących w obiekcie przyczynia się do stworzenia przyjaznych warunków, które będą sprzyjać wypoczynkowi i relaksowi. Pozwala to również na efektywne wykonywanie obowiązków przez personel, co bezpośrednio wpływa na jakość obsługi. Przestrzeganie zasad bezpieczeństwa zminimalizuje ryzyko wypadków bądź sytuacji zagrażającym życiu, ponadto pozwoli utrzymać obiekt w odpowiednim stanie higienicznym. Przestrzeganie regulaminu to również zapobieganie dodatkowym kosztom oraz zwiększenie satysfakcji z pobytu.

Jakie udogodnienia znajdziesz w Hotelu Estera?

W Hotelu Estera w Krakowie Goście mają zagwarantowane zakwaterowanie zgodnie ze wcześniejszą rezerwacją w czystych i komfortowych pokojach w pełni dostosowanych do potrzeb i oczekiwań swoich Klientów. Obsługa dokłada wszelkich starań, aby pobyt przebiegał w miłej atmosferze, służąc swoją pomocą, wiedzą i doświadczeniem. Wszyscy pracownicy hotelu są uprzejmi i życzliwi, ponadto cechują się wysoką kulturą osobistą. Dokładają wszelkich starań, aby niezbędne formalności lub kwestie zgłaszane przez Gości były dopełniane w jak najszybszym czasie. Obsługa hotelu zawsze znajduje się na swoich stanowiskach, stąd też, kiedy Gość potrzebuje pomocy, od razu ją uzyska. Dodatkowo służy wsparciem w zamówieniu taksówki czy wskazaniu atrakcyjnych miejsc w Krakowie, które warto odwiedzić, zgodnie ze wskazanymi preferencjami. 

Stosowanie się do ustalonych norm i zasad ma kluczowe znaczenie dla stworzenia przyjaznych warunków do wypoczynku. Zapewnia to spokój, harmonię oraz pozytywną atmosferę zarówno dla innych Gości, jak i obsługi. W ten sposób każdy czerpie korzyści z pobytu.

mobile nav bg
Zobacz na mapie

Aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie, Serwis wykorzystuje pliki cookies zapisywane w pamięci przeglądarki. Szczegółowe informacje na temat celu ich używania, w tym przetwarzania danych dotyczących aktywności użytkownika oraz personalizacji reklam, oraz możliwość zmian ustawień plików cookies, znajdują się w Polityce prywatności.
Klikając ZAAKCEPTUJ WSZYSTKIE, wyrażasz zgodę na korzystanie z technologii takich jak cookies i na przetwarzanie przez Basta Invest Group sp. z o.o., 24, 33-318, Gródek nad Dunajcem , Twoich danych osobowych zbieranych w Internecie, takich jak adresy IP i identyfikatory plików cookie, w celach analitycznych i marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań, mierzenia ich skuteczności oraz przetwarzania danych użytkownika dla celów analitycznych). Zmiany ustawień plików cookies oraz szczegółowe preferencje dotyczące zgód możesz dokonać w ustawieniach.

Zarządzaj ustawieniami dotyczącymi prywatności
Niezbędne pliki cookies

Pliki cookies niezbędne do działania usług dostępnych na stronie internetowej, umożliwiające przeglądanie ofert lub dokonywanie rezerwacji, wspierające mechanizmy bezpieczeństwa, m.in.: uwierzytelnianie użytkowników i wykrywanie nadużyć. Te pliki są wymagane do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej. Nie wymagają Twojej zgody.

Analityczne pliki cookies

Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Wyrażając zgodę na te pliki cookies, zgadzasz się na przetwarzanie danych dotyczących Twojej aktywności na stronie w celach analitycznych.

Marketingowe pliki cookies

Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące aktywności użytkownika, produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Zgoda na te pliki cookies oznacza, że Twoje dane mogą być używane do personalizacji reklam oraz analizy skuteczności naszych kampanii reklamowych.

Twoje preferencje nie zostały jeszcze zapisane