Ślub to niezwykle ważne wydarzenie, podczas którego nowożeńcy chcą świętować w gronie bliskich osób. Obecnie zauważalny jest trend małych, kameralnych przyjęć, na których pojawia się tylko najbliższa rodzina i przyjaciele. Państwo młodzi coraz chętniej decydują się na małe wesela. Nie wynika to jedynie z oszczędności, ale przede wszystkim ze wspaniałej, intymnej atmosfery, która towarzyszy wydarzeniu. Jednak nawet kameralne przyjęcia weselne wymagają odpowiedniego przygotowania. Warto zatem poznać tajniki organizacji wesela do 30 osób.
Jakie są zalety przyjęć weselnych do 30 osób?
Małe wesela cieszą się coraz większą popularnością. Ich liczne zalety sprawiają, że przyszli małżonkowie coraz chętniej stawiają na kameralne przyjęcia. Zorganizowanie takiej uroczystości jest doskonałym rozwiązaniem dla osób, które pragną stworzyć niepowtarzalne oraz osobiste wesele dla siebie i bliskich.
Wśród najważniejszych korzyści małego wesela można wymienić:
- większą intymność i osobistość wydarzenia;
- kameralną i relaksującą atmosferę;
- mniejszy stres;
- prostszą logistykę;
- większą elastyczność w planowaniu oraz organizacji;
- możliwość spędzenia czasu z każdym gościem;
- interakcję wszystkich gości;
- większą kontrolę nad przebiegiem uroczystości;
- mniejszy koszt wesela;
- możliwość pełnej personalizacji przyjęcia;
- bardziej autentyczne przeżycia.
O czym należy pamiętać przy organizacji przyjęcia weselnego do 30 osób?
Mniejsza liczba osób to okazja, aby zrezygnować z całonocnej, często męczącej imprezy. Warto zatem postawić na przyjęcie weselne. Sama organizacja mniejszej uroczystości niewiele różni się od hucznego wydarzenia, jednak wymaga mniejszego nakładu pracy i logistyki. Pewne elementy są wspólne, np. ustalenie daty, wybór Kościoła bądź Urzędu Stanu Cywilnego, miejsce uroczystości, lista gości, wynajęcie fotografa i kamerzysty, przygotowanie i wysłanie zaproszeń, obrączki, wybranie menu, zakup garnituru i sukni ślubnej. Przy niewielkiej liczbie gości warto zrezygnować z dużych sal weselnych – zdecydowanie będą przytłaczające i mogą zaburzyć kameralną atmosferę. Lepiej wybrać mniejsze i klimatyczne miejsca. Uroczystość warto zaplanować zgodnie ze swoim gustem i preferencjami. Kiedy zostanie zaplanowana data uroczystości, wówczas warto od razu zarezerwować termin w miejscu, w którym odbędzie się wesele. Niektóre lokale mogą mieć zaplanowany grafik na kilka tygodni, miesięcy, a nawet rok do przodu.
Czy warto zorganizować przyjęcie weselne do 30 osób w restauracji?
Warto zorganizować przyjęcie weselne w restauracji. Ogromną zaletą tego rozwiązania jest profesjonalna obsługa i duże doświadczenie w przygotowywaniu kameralnych wydarzeń. Restauratorzy przywiązują dużą uwagę do serwowanych dań oraz jakości obsługi. Stąd też można mieć pewność, że przyjęcie na pewno będzie udane. Kelnerów zazwyczaj wyróżnia nienaganna aparycja, wyrozumiałość oraz życzliwość. Dodatkowo z reguły restauratorzy są bardziej elastyczni w doborze weselnego menu i świetnie służą doradztwem dotyczącym potraw i trunków. Wszystkie ustalenia należy dopełnić z wyprzedzeniem czasowym, aby mieć pewność, że w danym dniu restauracja zarezerwuje wyznaczoną ilość stolików. Dużym atutem organizacji przyjęcia weselnego w restauracji jest również możliwość wcześniejszej weryfikacji. Przed podjęciem decyzji o wyborze danego miejsca, warto samemu ocenić wystrój, serwowane dania, atmosferę czy jakość obsługi.
Wybór odpowiedniej restauracji może być podyktowany również potrzebami gości. Jeżeli część z nich jest spoza Krakowa, wówczas dla ich komfortu konieczne będzie zarezerwowanie noclegu. W takim przypadku warto zdecydować się na przyjęcie weselne w niewielkiej odległości od hotelu lub w samym obiekcie, jeżeli ten dysponuje restauracją bądź salą konferencyjną.
W Hotelu Estera przygotowaliśmy dla swych gości nie ty podyktowany również wymaganiami gości. lko komfortowe i przestronne pokoje. To również możliwość wynajęcia stolików w Restauracji Esterante, w której można zorganizować przyjęcie weselne. Do dyspozycji jest także przestronna sala konferencyjna, która doskonale sprawdzi się na kameralne uroczystości. Wyróżnia się ona dużą funkcjonalnością z możliwością dowolnego ustawienia stołów. Odpowiednie dekoracje nadadzą wnętrzu bardziej uroczystego i romantycznego charakteru. Wybierając salę konferencyjną w Hotelu Estera, można liczyć na najwyższą jakość obsługi przyjęcia weselnego.
Organizacja wesela do 30 osób wiąże się z licznymi zaletami. Nie dziwi więc fakt, że coraz więcej par decyduje się właśnie na taką formę przyjęcia. To zarówno spore oszczędności, jak i możliwość spędzenia wspólnego czasu w gronie najbliższych osób. Takie rozwiązanie dostarcza niesamowitych chwil i cudownych wspomnień.